Funkis

Lärare i Kulturmix vid Uppsala kulturskola.Lärare (från vänster): Zara Ottner och Helena Hansson.

Funkis vill vara en stimulerande och utforskande kurs för barn och unga vuxna, 6–30 år, med olika funktionsvariationer och/eller särskilda behov. Här får du möjlighet att, utifrån dina egna förutsättningar, utvecklas och ha roligt med olika konstformer. Vi blandar teater, sång, musik, rörelse och bild. Verksamheten anpassas så långt det är möjligt efter dina enskilda behov.

Undervisningen sker i grupp under ledning av två pedagoger. Personliga assistenter är välkomna.

Vid anmälan är det möjligt att lämna information om funktionsnedsättningen om du vill att vi i förväg ska känna till dina förutsättningar.