Körer

Sånglärare och körledare på Uppsala kulturskola.
Körledare, från vänster: Mårten Jansson, Mikaela Tännerus Baltzari, Magnus Fagerberg och Helena Parrow.

Uppsala kulturskola har körer för tjejer och killar i åldrarna 8–20 år. I körskolan får man lära sig grundläggande körkunskap såsom stämsång, intonation, sångteknik, röstbehandling och notkunskap. Vi jobbar med uttryck och scenisk gestaltning och ibland med föreställningar och musikaler. Varje kör ger en konsert eller föreställning minst en gång/termin. Vi använder oss av musik ur olika genrer med den gemensamma nämnaren att det ska vara roligt och utvecklande att sjunga.

Grönsångarna

Årskurs 2–4
Repetitionstid: torsdagar kl. 16.00–16.50 i Uppsala kulturskolas körsal, Skolgatan 51
Ledare: Helena Parrow

Lärkorna

Årskurs 2–4
Repetitionstid: onsdagar kl. 16.00–16.50 i Uppsala kulturskolas körsal, Skolgatan 51
Ledare: Helena Parrow

Svalorna

Årskurs 5–6
Repetitionstid: måndagar kl. 16.15–18.00 i Uppsala kulturskolas körsal, Skolgatan 51
Ledare: Helena Parrow och Magnus Fagerberg

Notabelles

Blandad ungdomskör, 13–18 år
Repetitionstid: onsdagar kl. 17.00–19.00 i Uppsala kulturskolas körsal, Skolgatan 51
Ledare: Helena Parrow och Mårten Jansson

De Visa på Facebook.   De Visa på YouTube.

Helena Parrow
Körledare