Piano

Lärare i piano vid Uppsala kulturskola.
Lärare i piano, stående från vänster: Martin Tell, Fanny Wikström, Kristofer Morhed, Ernst Erlanson, Mehves Aydin, Andreas Julin, Chenfei Halvardsson, Mariana Edman, Andreas Kreuger, Emma Eriksson och Anette Müller-Roos. Knästående/sittande från vänster: Ulla Schuback, Mats Jansson, Aldona Gassowski, Lilia Sukiasyan, Svetlana Opman, Kristina Karselyte och Per Olsson.

Pianoundervisningen sker enskilt eller i grupp (4–6 elever) och anpassas till varje elev. Undervisningen sker på akustiskt piano och det är viktigt att eleven har ett piano hemma att öva på mellan lektionerna. I nybörjarstadiet är målet att kunna spela kortare melodier med ackompanjemang, lära sig läsa noter och spela på gehör. Samtidigt utvecklar vi också elevens förmåga till musikaliskt uttryck. Samtliga pianolärare har pedagogisk utbildning på högskolenivå och är verksamma inom flera olika genrer, till exempel klassisk musik, pop, visor, jazz, folkmusik och improvisation.

Sök lediga platser i Uppsala kulturskolas kurskatalog

OBS! Du måste vara folkbokförd i Uppsala kommun för att kunna söka.

Uppdaterad: