Kulturskolan kommer

Gratis workshops, konserter eller föreställningar för grundskolan, årskurs 1 och anpassad skola.

Projektpedagoger i "Kulturskolan kommer".Projektpedagoger i Kulturskolan kommer, från vänster: Sara Berntsdotter och Anna Salmonsson.

Uppsala kulturskola vill att fler elever i Uppsala ska få ta del av vårt rika utbud och verksamhet. Hösten 2017 startade vi därför ett projekt vi kallar ”Kulturskolan kommer” med stöd från Kulturrådet. Vi erbjuder grundskolans årskurs 1 och den anpassade grundskolan (F–9) att helt kostnadsfritt få besök av kulturskolans projektpedagoger eller få ta del av en kort föreställning eller konsert med lärare vid kulturskolan. Projektet riktar sig i första hand till de skolor som inte självklart har tillgång till centrala Uppsalas kulturliv, men alla skolor är välkomna att anmäla intresse.

Workshops med kulturskolans projektpedagoger

Pedagogerna kommer ut till er skola för att hålla workshops, visa instrument och berätta om kulturskolans verksamhet inom musik, dans och teater.

Hur går det till?

• Du anmäler intresse genom att skicka ett mejl. Skriv gärna hur många klasser du vill att vi besöker.
  • Vi tar kontakt med dig och försöker hitta tider för mellan ett till tre besök per klass på 40 min från våra projektpedagoger.
  • Pedagogerna arbetar tillsammans och träffar en halvklass i taget. Tillgång till lämplig lokal är allt som behövs.

Mer information/anmälan för grundskolan

Anna Salmonsson
Projektpedagog för Kulturskolan kommer

Mer information/anmälan för anpassad grundskola